NEVEROVATNO! Zašto letovi na istim relacijama traju duže, nego PRE 40 GODINA? Iznenadiće vas odgovor NEVEROVATNO! Zašto letovi na istim relacijama traju duže, nego PRE 40 GODINA? Iznenadiće vas odgovor

NEVEROVATNO! Zašto letovi na istim relacijama traju duže, nego PRE 40 GODINA? Iznenadiće vas odgovor

EkonomijaNajnovijeZanimljivosti 17/01/2018

Kako to da letovi danas, uz brže i modernije avione, traju duže nego pre 40 godina? Čemu služi ovaj misteriozni znak iznad prozora u... NEVEROVATNO! Zašto letovi na istim relacijama traju duže, nego PRE 40 GODINA? Iznenadiće vas odgovor

Kako to da letovi danas, uz brže i modernije avione, traju duže nego pre 40 godina?

Čemu služi ovaj misteriozni znak iznad prozora u avionu?

Danas, putovanje avionom od Njujorka do Hjustona traje oko 4 sata. Isto to putovanje, davne 1973. godine, trajalo je tek nešto više od dva i po sata. Ovo svakako nije jedini slučaj.

Od Londona do Edinburga danas letimo 10 minuta duže nego pre dvadesetak godina, od Madrida do Barselone 20, a toliko nam više treba da bismo stigli iz Njujorka u Čikago.

Nakon svega, nameće se logično pitanje – kako to da u doba sve većeg tehnološkog napretka, letovi postaju duži umesto kraći?

Razloga je nekoliko, ali onaj najvažniji svakako je rast cena nafte. Naime, nekad se galon plaćao 70 centi, a u jednom trenutku cena je probila tri dolara.

Kompanije su tad shvatile da ako žele i dalje da ostvaruju zacrtanu zaradu, moraju da lete sporije, što podrazumeva uštedu potrošnje goriva. Na kraju 2016. godine, primera radi, galon je bio 1,59 dolara.

Stvarne uštede prilično su velike, pa je tako objavljen podatak prema kom je američka aviokompanija Džet Blu 2008. sačuvala 13,6 miliona dolara jer je svaki svoj let produžila za samo dva minuta.

Pre četiri godine u javnost je procureo i podatak gde je vidljivo da Rajaner instruira svoje pilote da svaki let produže za dva minuta. Naravno, radi prilično velike uštede na godišnjem nivou.

STVARNO DOBRA VEST! Vojska Srbije dobija najmodernije avione  DANAS SLEĆU MIGOVI 29!!!

Izvor: Punkufer hr

Najnovije vesti:

  • Traži se ime za novi most u Novom Sadu

    Iako su dva luka novog Železničko-drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu već spojena, most i dalje nema svoj zvanično ime, pa je njegov projektant Aleksandar Bojović na forumu „NSBuild“ predložio da celokupna javnost predloži najbolje rešenje za ime...

  • SITUACIJA GORA NEGO IKAD: Poslednje tri godine su najtoplije ikada zabeležene, a tek nas čeka PAKAO

    Protekla 2017. godina samo je još jedan dokaz galopirajućeg globalnog zagrevanja, čiji trend stalnog porasta ne može da se zaustavi. Posle 2016. godine, 2017. godina je druga najtoplija godina otkako postoje merenja. Svetska meteorološka organizacija UN to je objavila na svom...

  • Oštećena fasada katedrale u Vršcu

    Rimokatolička crkva sv. Gerharda od Sagreda, jedna od najvećih rimokatoličkih crkvi u Srbiji, zbog svog impozantnog izgleda i dimenzija često se naziva „katedralom“, iako nikada nije bila sedište biskupa.  Dugačka 61, a široka 22 metra, sa tornjevima visokim 63...

  • STRADALA PRED 21. ROĐENDAN: Studentkinja izgubila život u UŽASNOJ NESREĆI u Novom Sadu

    Studentkinja Nataša Petrović (20) iz Užica, koju je u petak udario automobil na pešačkom prelazu u Novom Sadu, preminula je juče u Kliničkom centru Vojvodina, posle pet dana borbe lekara za njen život. Nesreća se dogodila u petak, oko...