Obnova železničke mreže u Vojvodini Obnova železničke mreže u Vojvodini

Obnova železničke mreže u Vojvodini

EkonomijaNajnovije 17/01/2018

Decenijama je lokalna železnička mreža ukidana zbog nerentabilnosti i nemara. Srbija se, međutim poslednjih godina vraća železnici kroz modernizaciju magistralnih pružnih koridora ali i... Obnova železničke mreže u Vojvodini

Decenijama je lokalna železnička mreža ukidana zbog nerentabilnosti i nemara. Srbija se, međutim poslednjih godina vraća železnici kroz modernizaciju magistralnih pružnih koridora ali i lokalnih pruga.

Pomoćnik generalnog direktora kompanije „Infrastruktura železnice Srbije“ za održavanje železničke infrastrukture Milan Šegan objašnjava koji su pravci prioritetni u revitalizaciji lokalne železničke mreže u Vojvodini.

„Prioritet za održavanje železničke infrastrukture na mreži pruga Vojvodine su: Pančevo, Zrenjanin, Kikinda, Orlovat, Rimski Šančevi, Novi Sad; zatim stanica Kikinda, kolosek kod stanice Kikinda prema MSK Kikinda i pruga Ruma-Šabac-Bracina-Zvornik“, kaže Šegan.

On dodaje da je u ovoj godini planirano da se na pruzi Pančevo-Zrenjanin -Kikinda rekonstruišu deonice: od Kačareva do Uzdina (30 km), od Orlovata do Zrenjanin fabrike (20 km) i od Kumana do Banatskog Miloševa (28 km).

„Takođe, predviđeno je da se rekonstruišu koloseci u stanici Kikinda, kao i kolosek koji se odvaja iz stanice Kikinda prema MSK Kikinda, a planirano je i da se urade dve deonice na pruzi Ruma-Šabac-Bracina-Zvornik“, kaže Šegan.

On ističe da je krajem prošle godine započet rad na pruzi Novi Sad-Rimski Šančevi-Titel-Orlovat, te da su radovi stigli do stanice Kać.

„Nameravamo da ove godine nastavimo radove, sa posebnim akcentom na gornji stroj pruge, kako bismo povećali brzinu vozova, a time putnički saobraćaj doveli u pristojno stanje u pogledu funkcionisanja, kao i vremena vožnje putničkih vozova“, naglašava Šegan.

„Sve navedene radove planiramo da finansiramo novcem koji dobijemo od operatera koji koriste železničku infrastrukturu, tj. iz sopstvenih izvora“, kaže Šegan i dodaje da je za održavanje železničke infrastrukture za ovu godinu izdvojeno oko dve milijarde dinara.

„Kada je reč o saradnji sa lokalnim samoupravama, ona se ogleda u pronalaženju udela za zajedničko učestvovanje u: poboljšanju železničke infrastrukture lokalnog karaktera, podizanje nivoa bezbednosti putnih prelaza (automatizacija prelaza), asfaltiranje i dovođenje u funkcionalno stanje ukrštanja puteva i pruge“, kaže Šegan.

„Dobar je primer Subotica, gde smo prošle godine automatizovali jedan putni prelaz, a za ovu godinu su planirani još dva takva prelaza, uz zajedničko ulaganje Grada Subotice i Infrastruktura železnice Srbije“, kaže Šegan i dodaje da je to model za saradnju sa svim lokalnim samoupravama.

On ističe da je veoma značajna saradnja sa lokalnim samoupravama jer one sa potrebama stanovništva i privrede ukazuju na značaj lokalnih pruga.

„Preduzeli smo mere da sve pruge koje su poslednjih godina bile zapostavljane saniramo i osposobimo za putnički i teretni saobraćaj“, kaže Šegan i dodaje da nije ukinut ni jedan pravac gde je do sada obavljan železnički saobraćaj, te da je dobra okolnost što su poslednjih godina obezbeđene nove dizel i elektromotorne garniture lokomotiva, čime su se stvorili uslovi za organizovanje saobraćaja na lokalnim i regionalnim prugama.

DA LI JE OVO NAJOPASNIJI PRUŽNI PRELAZ U VOJVODINI? Džabe i rampa i svetlosna signalizacija, ovde je potreban i policajac!

Izvor: RTV

Najnovije vesti:

  • Traži se ime za novi most u Novom Sadu

    Iako su dva luka novog Železničko-drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu već spojena, most i dalje nema svoj zvanično ime, pa je njegov projektant Aleksandar Bojović na forumu „NSBuild“ predložio da celokupna javnost predloži najbolje rešenje za ime...

  • SITUACIJA GORA NEGO IKAD: Poslednje tri godine su najtoplije ikada zabeležene, a tek nas čeka PAKAO

    Protekla 2017. godina samo je još jedan dokaz galopirajućeg globalnog zagrevanja, čiji trend stalnog porasta ne može da se zaustavi. Posle 2016. godine, 2017. godina je druga najtoplija godina otkako postoje merenja. Svetska meteorološka organizacija UN to je objavila na svom...

  • Oštećena fasada katedrale u Vršcu

    Rimokatolička crkva sv. Gerharda od Sagreda, jedna od najvećih rimokatoličkih crkvi u Srbiji, zbog svog impozantnog izgleda i dimenzija često se naziva „katedralom“, iako nikada nije bila sedište biskupa.  Dugačka 61, a široka 22 metra, sa tornjevima visokim 63...

  • STRADALA PRED 21. ROĐENDAN: Studentkinja izgubila život u UŽASNOJ NESREĆI u Novom Sadu

    Studentkinja Nataša Petrović (20) iz Užica, koju je u petak udario automobil na pešačkom prelazu u Novom Sadu, preminula je juče u Kliničkom centru Vojvodina, posle pet dana borbe lekara za njen život. Nesreća se dogodila u petak, oko...